Показано с 1 по 20 из 308
Like Tree364Likes

Тема: Реестр Су-17/22

Комбинированный просмотр

AndyM Реестр Су-17/22 05.08.2013, 22:01
CRC 50350 28715 05.08.2013, 22:28
Jeroen Nijmeijer Hi, Until this week I was... 10.08.2013, 00:29
Предыдущее сообщение Предыдущее сообщение   Следующее сообщение Следующее сообщение
  1. #1
    Старожил Форумчанин
    Регистрация
    29.11.2011
    Адрес
    England
    Сообщений
    374

    По умолчанию Реестр Су-17/22


  2. #2
    CRC
    CRC вне форума
    Старожил Форумчанин
    Регистрация
    31.08.2012
    Адрес
    OKC 113,450
    Сообщений
    402

    По умолчанию

    dsc_3778.jpg 28715

  3. #3
    Старожил Форумчанин
    Регистрация
    23.11.2010
    Сообщений
    179
    Записей в дневнике
    6

    По умолчанию

    Hi,

    Until this week I was not aware that at least one Russian Su-17M (17 red) was still active in 2000.

    The aircraft was operated by the Nizhny Tagil Institute of Metal Testing at Nizhny Tagil AB (also know known as Salka Airport). The airfield is still used by the “Nizhny Tagil Institute of Metal Testing” (testing land and navy artillery of medium and large calibre, ammunition for air-gunnery, air bombs, unguided rocket missiles etc.)

    See http://www.ntiim.ru/

    Any info about its construction number?

    Some more info about Nizhny Tagil AB ;
    At the airport since 1951 till 1994 based 765 th Fighter Wing (military unit 40374) 8 Air Defence Corps of the 5th Army Air Force and Air Defense. In service with the regiment were MiG-23P (formerly - fighter-interceptor Su-9.) in 1967 was created 806 th Aircraft Repair Plant (military unit 48742) for the overhaul of Su-9, and later MiG-23UB and MiG- 23P. in 1994 on the basis of the regiment and the 806 th ARZ established in 1454, I reserve base of aircraft (the one contained the MiG-23P and MiG-25), which lasted until 2004. During the history of the airfield here Salk flew a variety of aircraft and helicopters. The most striking events - arrival July 7, 1988 from the Antonov Design Bureau AN-124 "Ruslan" and the arrival of 29 April 1990 the government delegation, headed by Mikhail Gorbachev on a Tu-154. From 1977 to 2005 he worked at the airport deserved military test pilot of Russia, Honorary Citizen of Sverdlovsk Region Yuri Leviticus. in 1959 set up at the airport flight test base (LIB) enterprises' A-3628 (now FSE "NTIMT") for the testing of aircraft ammunition and weapons systems. LIB at different times possessed a large fleet: the MiG-15, MiG-17, MiG-21, Tu-16, IL-28, Su-7B, Su-17, Su-24, Su-25, since 1993 operated aircraft MiG-29. LIB had also transport aircraft and helicopters of IL-14, AN-12, AN-24, Mi-4, Mi-8, Mi-17, Mi-24. LIB continues to conduct flight tests. Since 2005, the Salk airfield was transferred from the Ministry of Defence in the property FSE "NTIMT" and received the status of an experimental airfield. In the future, based on it is possible to create the airport Nizhny Tagil.

    http://www.avsimrus.com/f/on-the-gro...ion=viewonline
    http://www.avsimrus.com/f/cockpit-vi...ion=viewonline
    http://www.avsimrus.com/f/on-the-gro...ion=viewonline
    http://www.avsimrus.com/f/on-the-gro...ion=viewonline
    http://www.avsimrus.com/f/on-the-gro...ion=viewonline
    http://www.avsimrus.com/f/on-the-gro...ion=viewonline


    Rgd,
    Jeroen

  4. #4
    Старожил Ветеран
    Регистрация
    20.10.2011
    Сообщений
    4,645

    По умолчанию

    Вьетнамский Су-22М 5809 - 41509

    Мне известны зав. номера следующих Су-22М, М3

    Су-22М 266 машин

    21?01 22М №126 СССР 21 Прототип Су-22М
    29?01 22М №126 1978 СССР Второй опытный 22М, испытания ККР
    34919 22М №126 1978 Ливия 004 1032sq
    3930? 22М №126 1979 Сирия 25?7
    41509 22М №126 1979 Вьетнам 5809 923.FBR
    45004 22М №126 Перу 167 Esc111
    45309 22М №126 Ливия 304 1032sq
    45312 22М №126 Ливия 307 1032sq
    47402 22М №126 Ливия 311 1032sq
    47812 22М №126 Вьетнам 5814 923.FBR, 921.FBR
    49201 22М №126 Вьетнам 5818 923.FBR
    49302 22М №126 Вьетнам 5819 923.FBR, 921.FBR
    49409 22М №126 Вьетнам 5840 923.FBR
    51105 22М №126 1980 Перу 169 Esc111
    51610 22М №126 1980 Перу 174 Esc111
    51611 22М №126 1980 Перу 173 Talara-Montes
    51613 22М №126 1980 Перу 177 Esc111
    51617 22M №126 1980 Перу 25 лет Сухому
    53913 22М №126 1980 Перу 178 Esc111
    53914 22М №126 1980 Перу 179 Esc111
    54911 22М №126 1980 Ирак
    55001 22М №126 1980 Перу 181 Esc111
    63?01 22М3 №126 1981 СССР прототип Су-22М3
    70205 22М №126 СССР 46 802-й УАП

    Су-22М3 75 машин

    50?01 22М3 №126 1982 Первый Су-22М3
    51610 22М3 №126 1983 Венгрия 10
    51611 22М3 №126 1983 Венгрия 11
    51612 22М3 №126 1983 Венгрия 12
    51813 22М3 №126 1983 Венгрия 16 31.HVRE потерян 13.09.95г
    51814 22М3 №126 1983 Венгрия 14
    51815 22М3 №126 1983 Венгрия 15
    52101 22М3 №126 1983 Венгрия 01
    52102 22М3 №126 1983 Венгрия 02
    52303 22М3 №126 1983 Венгрия 03
    52304 22М3 №126 1983 Венгрия 04
    52305 22М3 №126 1983 Венгрия 05
    52306 22М3 №126 1983 Венгрия 06 31.HVRE потерян 17.03.88г
    53,54...
    до 57-й серии
    Миниатюры Миниатюры 871418_10200386672967637_491312510_n.mp4_000107583.jpg  
    Последний раз редактировалось lindr; 21.08.2013 в 22:34.

  5. #5
    Старожил Форумчанин
    Регистрация
    29.11.2011
    Адрес
    England
    Сообщений
    374

    По умолчанию

    Краснодар - Центральный:
    ✈ russianplanes.net ✈ наша авиация
    102 = 40201

  6. #6
    Старожил Форумчанин
    Регистрация
    29.11.2011
    Адрес
    England
    Сообщений
    374

Ваши права

  • Вы не можете создавать новые темы
  • Вы не можете отвечать в темах
  • Вы не можете прикреплять вложения
  • Вы не можете редактировать свои сообщения
  •