Свежие фото из Ливии, МиГ-23МЛДэ (23-22) борт 6452 2960326452, тренажер на базе з/ч.
Свежие фото из Ливии, МиГ-23МЛДэ (23-22) борт 6452 2960326452, тренажер на базе з/ч.
121 АРЗ стоянка. Пригодятся ли такие наблюдения? МиГ-23 №47 прежний 69, соотв. №28-57, №29-56. Цвета выгорели, 28 и 29 белые на киле.
Спасибо за подтверждение, еще данные зав номерам по МиГ-23 указанного полка у Вас есть?Достоверно: 3901418 №84 выпуска 11.1975 - 234 гв.иап
В реестре есть МС №86, хотелось бы найти его коллегу №85
124004213 МС №30 1974 СССР 86 ЛМ13 234-й ГвИАП, Москва, МАИ
Другие тоже весьма интересны.
Интересное расположение заводского номера. Спасибо!
P.S. Надпись заводская до покраски. Рядом нивелировочная метка.
Последний раз редактировалось lindr; 25.11.2014 в 23:31.
Появился интересный фильм о гражданской войне в Ливии, походе "демократический процесс" набирает обороты
Наконец-то нашелся МиГ-23МЛД 23-22 зав. ном 2960326132 борт 132-потом 6132, что валялся с десяток лет, потом был восстановлен, видно, что он пережил войну. Также засветились старые знакомые 290326472, Б1037927, Б1038133.
"Истребители МиГ-23 821-го истребительного авиационого полка; аэродром Спаск-Дальний; 80-е годы "
477768 - Истребительное
Познавательный журнал : 477768
In July 1991 there were 56 aircraft of different types in the "ZMAJ" Institute: 13 aircraft in working order were transferred in July 1991, while 43 non-operational aircraft were evacuated along with all spare parts,i.e. 1,329 components, in the first half of December 1991 (repair institute, "ZMAJ" was evacuated, pursuant to the agreement cosigned by the representatives of the European Community Monitoring Mission (ECMM), who were responsible for its implementation).
Of these 56 aircraft, 10 were Iraqi AF MiG-23ML aircraft.
Serials are: 23252, 23260, 23267, 23269 (c/n 25056, l/n 17530), 23278, 23279, 23282, 23288, 23290 and 23292.
Out of these aircraft, only 23269 has been overhauled. This MiG-23ML flew to Zeljava AB and then to Batajnica AB. The aircraft was handed over to Moma Stanojlovic aircraft repair plant. while the other MiG-23ML aircraft were put in storage at the 160th Logistic Support Base at Pancevo near Belgrade. For some time, 23269 formed part of the YAF Museum exhibition.
Rgd,
Jeroen Nijmeijer
Holland
Mr. Jeroen i have replied on you question about other iraqi planes - hope it helps Iraqi MiGs in Yugoslavia
according yugoslav sources there are 10 MiG-21bis + 10 Mig-23ML but i think that only 8 MiG-21 are really exisiting in Serbia today .It was planed to recive 24 iraqi MiG-21bis for overhaul (and some other types latter in 1991) - from these 24 planes some were overhauled and returned to Irak , other actually never arrived to Zmaj and they exist only on paper (as planed for overhaul but acctually never came into overhaul plant).Beside these four planes from your list(168,198,204,206 wich you probably saw in MoST durring airshow in 2012 ) wich were actually overhauled and serviced by YAF personell for some time,only another four are stored in Serbia today : 174,177,186,190. To be 100% sure try to get infromation from arms control inspection wich is visiting Serbia since 1996. :) - we have no secrets ;)
Best regards
Svetozar Yokanovich
P.S. MiG-23 "ML" are probaly produced as MLA but it is not possible to investigate this here becouse its electronic equipment was not planned for overhaul so there is no tehnical documentation about its radar ... Zmaj called them MiG-23ML
С уважением
Светозар Йоканович
Последний раз редактировалось Sveto; 12.01.2015 в 13:19.
15.12.1991 - evacuation from Zmaj
0390317505 ГП510
0390324877 ГП808
Ангола, почти 100% (б/у), Тут вариантов два всего Ангола/КНДР, но код 510 встречается кодах поставки Ми-35 в Анголу0390317505 ГП510
Ирак, процентов на 95% , возможно бортовой 23250 или 23251 (первый поставленный борт изделия 03), заводской 17420, менее вероятно 17421.0390324877 ГП808
Перед ним 2960324875/17419 Болгария, за ним 2960324880, 2960324884 - Ирак.
Последний раз редактировалось lindr; 27.01.2015 в 21:34.
Да... Ушатали бортейку. Но видно на роду ему написано, т.к. борт из Шаталово, 32 гв.иап
✈ russianplanes.net ✈ наша авиация
Зато пневматики в чехлах!